DREPTUL DE RETRAGERE AL CONSUMATORULUI (RETURUL PRODUSELOR)

Printcolor asigura dreptul de retragere (de returnare a produselor achizitionate prin intermediul site-ului Printcolor.ro) in conditiile OUG nr. 34/2014, privind drepturile consumatorilor in cadrul contractelor incheiate cu profesionistii, precum si pentru modificarea si completarea unor acte normative.

Cumparatorii produselor comercializate de Printcolor care detin calitatea de consumatori beneficiaza de dreptul de retur, acestia putand returna produsele cumparate prin intermediul site-ului Printcolor.ro, in ambalajul original, in termen de 14 zile de la primire, fara penalitati si fara invocarea vreunui motiv. Consumabilele care sunt desigilate nu se pot returna.

Aveti dreptul de a va retrage din prezentul contract, fara a preciza motivele, in termen de 14 zile. Perioada de retragere expira dupa 14 zile incepand de la ziua la care intrati dumneavoastra sau o parte terta, alta decat transportatorul, indicata de dumneavoastra, in posesia fizica a tuturor produselor. Pentru a va exercita dreptul de retragere trebuie sa ne informati cu privire la decizia dumneavoastra de a va retrage din prezentul contract, utilizand o declaratie neechivoca, de exemplu, o scrisoare trimisa prin posta, fax sau e-mail. In acest scop, puteti folosi modelul de retragere alaturat; folosirea lui nu este insa obligatorie. De asemenea, puteti completa si transmite electronic de pe site-ul nostru www.printcolor.ro formularul standard de retragere sau orice alta declaratie neechivoca. Daca folositi aceasta optiune, va vom transmite fara intarziere, pe un suport durabil, de exemplu prin e-mail, confirmarea de primire a cererii de retragere. Introduceti in informarea dumneavoastra NUMELE dumneavoastra, ADRESA dumneavoastra postala si, daca este cazul, numarul dumneavoastra de telefon, numarul de fax si adresa de e-mail.

Daca va retrageti, vom rambursa orice suma pe care am primit-o de la dumneavoastra, inclusiv costurile livrarii, cu exceptia costurilor suplimentare determinate de faptul ca ati ales alta modalitate de livrare decat cel mai ieftin tip de livrare standard oferit de noi, fara intarzieri nejustificate si, in orice caz, nu mai tarziu de 14 zile de la data la care suntem informati cu privire la decizia dumneavoastra de a va retrage din prezentul contract.

Vom efectua aceasta rambursare folosind aceeasi modalitate de plata ca si cea folosita pentru tranzactia initiala, cu exceptia cazului in care v-ati exprimat acordul expres pentru o alta modalitate de rambursare. In orice caz, nu vi se vor percepe comisioane ca urmare a unei astfel de rambursari.

Putem amana rambursarea pana la data la care primim inapoi produsele sau pana la momentul la care ne-ati furnizat dovada ca ati trimis inapoi produsele, fiind valabila data cea mai apropiata. Expediati produsele sau inmanati-le direct noua, fara intarzieri nejustificate si, in orice caz, in decurs de maximum 14 zile de la data la care ne-ati comunicat retragerea. Termenul este respectat daca produsele sunt trimise inapoi inainte de expirarea perioadei de 14 zile. Va trebui sa suportati costul direct al returnarii produselor. Costul aproximativ este estimat la maximum 300 lei.

In acest sens, consumatorul va formula o declaratie neechivoca, in care isi exprima decizia de retragere din contract si/sau de a returna produsul comandat sau va putea completa formularul de retragere, care va transmis pe adresa de email [email protected], sau prin intermediul postei.

In cazul in care consumatorul se retrage din contract si returneaza vanzatorului produsul folosit, incomplet sau cu o valoare redusa, vanzatorul va restitui consumatorului suma de bani echivalenta pretului platit pentru produs si mentionata in contractul de acceptare al comenzii sau o parte a acestui pret, redus in conformitate cu proviziile de uzura, in valoare de 1% din pretul total pentru fiecare zi de folosire a produsului si in functie de costul de reparare necesar pentru a aduce produsul in conditia originala, termenul de reparare stabilit prin lege fiind de de 15 zile.

In conditiile aplicarii dispozitiilor art. 14 alin. 3 din O.U.G. nr. 34/2014, Consumatorul este responsabil in ceea ce priveste diminuarea valorii produselor rezultata din manipularea acestora, diferit de ceea ce este necesar pentru determinarea naturii, caracteristicilor si functionarii produselor. Diminuarea valorii produselor nu trebuie sa fie descurajanta pentru Consumator in a-si exercita dreptul de retragere.

Printcolor va putea percepe taxe suplimentare pentru returnarea acelor produse, la care se vor constata: lipsa sau ruperea etichetelor, lipsa ambalajului original, etc., in vederea readucerii produselor la starea initiala.

In atare conditii, aceste costuri vor fi unele rezonabile pentru Consumator. In conformitate cu art. 13 din O.U.G. nr. 34/2014, Printcolor va rambursa toate sumele pe care le-a primit drept plata din partea consumatorului, nu mai tarziu de 14 zile de la data la care este informat de decizia de retragere din contract a consumatorului.

Plata va fi conditionata de receptionarea produselor sau de prezentarea de catre consumator a dovezii, conform careia acesta a trimis produsele, luand-se in considerare data cea mai apropiata. Suma rambursata nu va include nici costul ocazionat de procedura de returnare a produselor, pe care consumatorul il va suporta.

Cumparatorul poate opta pentru rambursarea directa sau pentru folosirea sumei pentru cumpararea unui alt produs.

In urmatoarele situatii, returnarea produselor nu este posibila :

- Lipsa ambalajului original complet in care produsele au fost livrate;

- Etichetele de identificare a produselor sunt deterioarate sau lipsesc complet;

- Imprimantele ale caror consumabile au fost desigilate si folosite (consumate);

- Echipamente de pe care s-au dezinstalat programele cu care au fost livrate ;

- Echipamente pe care s-au activat anumite licente ;

- Produsele in comanda exceptionala, care nu sunt comercializate in mod uzual de catre Printcolor si nu se afla in stocul nostru, si care sunt comandate in baza unui contract agreat de ambele parti in care se va mentiona imposibilitatea returului ;

- Depasirea termenului de 14 zile calendaristice in care trebuie sa ne notificati decizia dumneavoastra de retragere ;

- Au trecut mai mult de 7 zile calendaristice de la data in care ne-ati notificat decizia dumneavoastra de retragere si produsele nu au ajuns la sediul Printcolor;

- Nu se pot returna mai multe produse desigilate identice (unul singur poate fi desigilat, celelalte vor fi acceptate doar daca sunt sigilate).

- Urmatoarele produse nu se pot returna : consumabile desigilate sau consumate ; licente software ; extensii de garantie ; pachete de servicii ; echipamente fiscale ;

- In cazul unor abuzuri constatate : de exemplu returnari repetate, etc.

Printcolor isi rezerva dreptul de a decide acceptarea returului in cazul echipamentelor prezentand cu ambalaje deteriorate sau incomplete, deteriorari si zgarieturi, socuri electrice, accesorii, etichete sau certificat de garantie lipsa. In aceste situatii, Printcolor poate decide acceptarea returului si oprirea unei anumite sume din valoarea produselor in vederea readucerii acestora la starea initial (suma care va fi comunicata Cumparatorului) sau va decide refuzul returului, fapt ce va fi de asemenea motivat si comunicat Cumparatorului.

In cazul in care returul a fost refuzat, costul transportului inapoi catre Cumparator va fi suportat de catre acesta.

Formular retur

Setari cookie-uri