GARANTIA PRODUSELOR
Toate Bunurile comercializate pe site-ul www.printcolor.ro, beneficiaza de conditii de garantie conforme legislatiei in vigoare si politicilor comerciale ale producatorilor. Bunurile sunt noi, in ambalajele originale si provin din surse autorizate de fiecare producator in parte. Toate produsele vin insotite de Certificat de Garantie. Drepturile consumatorului sunt prevazute in Ordonanta de urgenta nr. 34/2014 privind drepturile consumatorilor in cadrul contractelor incheiate cu profesionistii si in Legea nr. 449/2003 privind vanzarea produselor si garantiile asociate acestora. Garantia este valabila doar pe teritoriul Romaniei.
Perioada de garantie acordata pentru produse decurge de la data achizitiei si se poate prelungi corespunzator cu perioada in care produsul se afla in service, de la data inregistrarii cererii de garantie si pana la data returnarii produsului catre client.
Produsele care inlocuiesc alte produse defecte beneficiaza de un nou termen de garantie, identic cu cel al produsului inlocuit, termen care incepe sa curga de la data in care clientul intra in posesia produsului.
Accesoriile si optiunile pot avea garantie diferita de cea a produsului, conform specificatiilor din documentatia care insoteste produsul.
Garantia se acorda produselor prezentate in service ambalate corespunzator unui transport sigur al componentelor fragile (ambalajul original indeplineste aceasta cerinta), insotite de o copie dupa factura si certificatul de garantie in original, precum si elementele de identificare intacte (numar serial sau ambalajul original - in cazul in care este trecut numai pe acesta).
Garantia nu acopera deteriorarea subansamblurilor casante (lampi, ecran, lentile, alte componente din sticla). Garantia nu include incompatibilitatea sistemului cu diferite aplicatii software.
SC Helvetica Solutions SRL ( Printcolor) ofera garantia producatorului la toate tipurile de echipamente hardware pe care le comercializeaza si acopera toate defectele de fabricatie. Garantia nu se aplica bateriilor si consumabilelor.
SC Helvetica Solutions SRL ( Printcolor) raspunde privind garantia legala de conformitate, in calitate de vanzator conform prevederilor legale. In cazul in care durata medie de utilizare a unui produs este mai mica de 2 ani, garantia de conformitate se reduce la acea perioada.
Pentru produsele care beneficiaza de garantie in baza certificatelor de garantie, SC Helvetica Solutions SRL ( Printcolor) va transmite Cumparatorului aceste certificate de garantie, prin email, in coletul produsului sau in plicul AWB.
In cazul certificatelor de garantie emise de producatori, bunul reclamat defect in perioada de garantie trebuie prezentat direct la cel mai apropiat centru de service mentionat in certificat. Acest centru autorizat de producator va prelua intreaga responsabilitate a rezolvarii garantiei.
Printcolor garanteaza inlocuirea produsului dupa reparatii repetate. In cazul in care produsul sufera 3 interventii in decursul a 6 luni, Cumparatorul poate solicita inlocuirea acestuia. In cazul unui defect iremediabil, contravaloarea produsului va fi restituita.
Garantia se acorda doar pentru defectiunile de natura hardware si nu include operatiunile de curatare, intretinere sau asistenta tehnica, cu exceptia situatiilor in care este precizat altfel intr-un contract de service. Nu constituie obiectul garantiei subansamblele, materialele consumabile (baterii, ribone, capete de imprimare, cartuse toner sau cerneala si alte consumabile), subansamblele casante ce intra in componenta produsului (geamuri, garnituri, rafturi de sticla sau plastic, manere, butoane de plastic etc.).
Nu se ofera garantie pentru defectiunile aparute ca urmare a manipularii defectuoase, lovirii produselor, accidentelor, ventilatiei necorespunzatoare, greselilor de instalare (lipsa impamantarii la priza, cuplarea oricarui periferic in timp ce echipamentele sunt in functiune) sau fluctuatii ale tensiunii de alimentare, interventii asupra produselor, indiferent de natura lor, de catre personal neautorizat in scris de catre producatorul respectivului echipament sau modificarea seriilor din certificat.
Remedierea deficientelor aparute in perioada de garantie se face in primul rand prin repararea componentelor afectate sau prin inlocuirea acestora, iar daca repararea nu este posibila, produsul va fi inlocuit cu un produs cu performante si caracteristici similare, cel putin egale cu cele ale produsului initial. Produsul nou ce inlocuieste produsul defect, beneficiaza de o noua garantie comerciala ce incepe in momentul inlocuirii. In situatia in care nici inlocuirea nu este posibila, atunci clientul va primi prin intermediul vanzatorului contravaloarea produsului, la valoarea inregistrata pe factura de achizitie.
In cazul in care certificatul de garantie a fost emis de producator, acesta a fost in ambalajul cu care a fost livrat produsul.
Durata termenului de garantie se prelungeste cu timpul scurs de la data la care s-a adus la cunostinta vanzatorului lipsa de conformitate sau s-a predat produsul persoanei desemnate de catre acesta pana la data aducerii produsului in stare normala de utilizare, respectiv data notificarii in scris in vederea ridicarii produsului sau predarii efective a produsului catre consumator.
Dupa reparare, perioada de garantie va fi prelungita cu numarul de zile care a fost necesar pentru repararea produsului (din momentul in care produsul a ajuns in service pana cand a fost reparat).
Pentru produsele post garantie, costurile cu ridicarea produsului de catre curier, diagnosticarea, repararea (inclusiv manopera), piesele de schimb (daca este cazul) si returnarea prin curier dupa reparatie vor fi suportate de catre Cumparator.
In cazul in care certificatul este emis de catre producator si produsul se defecteaza in perioada de garantie, reparatia este asigurata de catre reteaua de service autorizate ale producatorului, in centrele specificate in certificat. In acest caz, Cumparatorul trebuie sa se adreseze celui mai apropiat centru de service mentionat in certificat, care se va ocupa de repararea produsului.
Garantia produsului se considera pierduta in urmatoarele cazuri:
S-a intervenit asupra produsului, a fost reparat si / sau modificat de personal neautorizat;
Numarul de serie al produsului (S/N - "Serial Number", IMEI, etc.), componentele sau accesoriile au fost modificate, anulate sau eliminate; produsele care nu au etichetele sau/si sigiliile intacte.
Nerespectarea de catre cumparator a conditiilor de transport, manipulare, instalare, utilizare si intretinere precizate in prospectele si instructiunile ce insotesc produsul la livrare, despre care cumparatorul a luat cunostinta.
Aparatele prezinta defecte cauzate de socuri, conditii improprii de functionare, conditii de umiditate crescuta, utilizare in zone cu schimbari bruste de temperatura, in locuri cu vibratii, praf, fum sau substante chimice si toxice.
Nerespectarea parametrilor de alimentare specificati in instructiunile de utilizare (de ex. tensiunea de alimentare in afara limitelor, impamantare necorespunzatoare, temperatura si umiditatea de lucru sau de depozitare, s.a.).
Folosirea echipamentelor in alt scop sau conditii in afara celor specificate in documentatiile ce le insotesc.
Utilizarea echipamentelor in conditii de uzura sau functionare continua peste limitele admise.
Ruperea sau indoirea componentelor echipamentului.
Zgarieturile sau deteriorarile elementelor demontabile sau nedemontabile datorate socurilor mecanice sau termice care nu au fost semnalate in 24 de ore de la receptia produselor nu vor constitui obiectul garantiei.
Diagnosticul, modul de remediere precum si termenul estimativ de finalizare a remedierii va fi prezentat Cumparatorului in maxim 3 zile lucratoare de la receptia produselor.
Termenul maxim de solutionare a garantiilor este de 15 zile calendaristice de la data la care Cumparatorul, dupa caz, a adus la cunostinta vanzatorului lipsa de conformitate a produsului sau a predat produsul vanzatorului ori persoanei desemnate de acesta pe baza unui document de predare-preluare. Dupa aducerea produsului la conformitate, acesta poate fi ridicat direct de la Service sau puteti solicita expedierea acestuia prin curier. Daca la expirarea termenului defectul reclamat nu este remediat, se aplica una din urmatoarele masuri, in ordinea mentionata:
a. Inlocuirea cu un produs nou, identic;
b. Returnarea contravalorii produsului;
c. Daca nu exista produs identic si nici nu se doreste returnarea contravalorii produsului, inlocuirea se face cu un produs nou cu caracteristici si performante cel putin similare cu cele ale produsului initial si doar cu acordul clientului.
Operatiunile efectuate de service in perioada de garantie vor fi mentionate pe documente separate; aceste documente devin parte integranta a certificatului de garantie.
Reparatiile in afara garantiei sau in perioada post garantie pot dura intre 10 - 90 zile.
Puteti solicita sprijin pentru a identifica daca produsul necesita acordarea garantiei sau daca intruneste conditiile de garantie sau/si care este perioada de garantie, precum si care este unitatea de service autorizata cea mai apropiata de domiciliul dumneavoastra, contactand via email: [email protected]